Et firma der hedder Smarty Pants, har lavet en undersøgelse der hedder “Young Love”. Det er en undersøgelse af hvilke mærker amerikanske børn og forældre elsker mest. De har undersøgt 256 forskellige mærker i over 20 forskellige kategorier. Ifølge Smarty Pants bliver mærkerne bedømt på mere end 100.000 tidsubegrænsede årsager til at børn og forældre elsker forskellige mærker.
Denne årlige undersøgelse giver de forskellige mærker Kidfinity™ og en Momfinity™ point, de point er et udtryk for hvor kendt mærket er, dets popularitet og kærligheden til mærket. Der er også indbygget i scoren, hvor meget mærket bliver brugt, hvor tit det bliver brugt, i hvilken sammenhæng og udsigten til fremtidig brug. Så alt i alt er det et studie i hvilke mærker der er mest populære før børn og mødre i 2014.
Her er top ti for børn:
- iPad – 898
- Hershey’s – 894
- Oreo – 885
- M&M’s – 883
- Doritos – 868
- Cheetos – 864
- Skittles – 858
- Disney – 858
- YouTube – 852
- Xbox – 850
Mc Donald’s kommer ind på en 15. plads og Lego kommer helt nede på en 27. plads.
Se den fulde top 50 for børn her.
Se den fulde top 50 for mødre her.
Se en countdown video af top 50, med børn der udtaler sig om hvad de godt kan lide ved mærkerne.